دانلود اپ اندرویدی.

بخشنامه ها

انجام تمهیدات لازم به منظور بکارگیری و ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی (کارت خوان بانکی ) ادارات کل

نوع: آیین نامه

گروه: مالیاتی

شماره: 57373/210/د

صادر کننده: معاونت حقوقی و فنی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۰۸

انجام تمهیدات لازم به منظور بکارگیری و ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی (کارت خوان بانکی ) ادارات کل
توضیحات بخشنامه

انجام تمهیدات لازم به منظور بکارگیری و ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی (کارت خوان بانکی ) ادارات کل

در اجرای مفاد ماده (3) آیین­نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات­های مستقیم، آگهی فراخوان نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش( پایانه فروشگاهی) توسط پانزده گروه از صنوف و حرف مختلف در تاریخ 28/06/1398 منتشر شد(پیوست). براساس این فراخوان صاحبان بالغ بر پنجاه (50) شغل و حرفه مکلف شده­اند در اجرای مقررات ماده (4) آیین­نامه صدرالاشاره از ابتدای مهرماه سال جاری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانیwww.tax.gov.ir  نسبت به ثبت مشخصات سامانه صندوق فروش  اقدام نمایند. لازم به توضیح است  که به منظور تسهیل و تسریع اجرای الزامات قانونی و عدم تحمیل هزینه ­های مازاد به مؤدیان محترم فراخوان شده در این مرحله، دستگاه­های کارتخوان متصل به شبکه پرداخت بانکی (POS بانکی) که در حال حاضر نیز تقریباً تمامی صاحبان مشاغل از این ابزار در فرآیند کسب­وکار خود استفاده می­نمایند،حسب مورد به عنوان سامانه صندوق فروش مورد پذیرش قرار گرفته است.

      به منظور تمکین حداکثر مؤدیان مشمول به اجرای مقررات فوق الذکر در راستای نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی تا پایان بهمن ماه سال جاری ،لازم است تمهیدات مقتضی اعم از برگزاری جلسات و هماهنگی لازم با اتحادیه ها و متولیان مشاغل و حِرف فراخوان شده اطلاع رسانی گسترده و مطلوب، مبذول و این معاونت را از نتیجه اقدامات مطلع فرمائید.

محمود علیزاده

معاونت حقوقی و فنی