دانلود اپ اندرویدی.

اخبار

مالیات سود سپرده بانکی و سهام

نوشته شده توسط ادمین در تاریخ :
361
مالیات سود سپرده بانکی و سهام f51a.jpg

محمدعلی دهقان دهنوی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اعلام قبلی دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی و سهام گفت: اخیرا  پیش‌نویس لایحه‌‌ای تهیه شده که نیاز طی مراحل طولانی و بررسی در دولت و مجلس دارد و قطعاً با تغییراتی همراه خواهد بود.

🔺وی افزود: در این میان پیش بینی شده تا بعد از تصویب مجلس ، فرصتی هم برای اجرا باشد تا نگرانی فعالان اقتصادی برطرف شود . بنابراین ممکن است بین اجرا و دریافت مالیات دو تا سه سال فاصله باشد. برهمین اساس و با هدف جلوگیری از تبعات منفی اثر مفاد لایحه بر بخش های مختلف ، تصمیم گرفته شده پیش‌نویس لایحه با حضور صاحب نظران و کارشناسان، نمایندگان  مجلس و ... چکش‌کاری شود.

مالیات بر سود سپرده بانکی و سهام در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم لحاظ نشده و قرار نیست از این دو محل مالیاتی دریافت شود. اطلاعات مربوط به سود سپرده‌های بانکی و سهام در اختیار بانک ها و سازمان بورس بوده و طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم دقیقاً سازمان امور رمالیاتی می تواند هر اطلاعات لازمی را را دریافت کند.

🔺وی در ادامه توضیح داد : نکته مهم مالیات بر مجموع درآمد، ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه بوده و افرادی که دارای درآمد بیشتر هستند باید مالیات بیشتری بدهند.