دانلود اپ اندرویدی.

اخبار

میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی

نوشته شده توسط ادمین در تاریخ :
438
میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی9d84.jpg

میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی به بیش از 1695 میلیارد ریال رسید

 

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در رابطه با میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی گفت: در 10 ماهه سال جاری، میزان درآمد وصولی این استان به بیش از هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال رسیده است.

اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص میزان صادرات و واردات گمرکات استان مرکزی در مدت ۱۰ ماهه امسال اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۴۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

🔺 همچنین افزود: میزان کالاهای صادر شده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل ۲۳ درصد و از لحاظ ارزشی  رشد یک و نیم درصدی داشته و تاکنون تعداد ۲۰ هزار و ۶۶۴ فقره اظهارنامه برای صادرکنندگان در این حوزه صادر شده است.

🔺 مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان بیش از ۱۵۶هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیون دلار وارد کرده است، میزان کالای وارداتی به لحاظ وزنی و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

🔺 پنج کشور نخستی که اصلی‌ترین بازارهای هدف صادرات استان مرکزی تلقی می‌شوند به ترتیب کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی هستند.

🔺 وی افزود: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر می‌شود انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، آبمیوه و رانی، پلی اتیلن سبک خطی، تینر فوری، شیشه، بلورجات و پلی پروپیلن بوده است.

🔺 استان مرکزی محصولات خود را به ۸۰ کشور جهان صادر کرده و واردات استان نیز از ۵۵ کشور انجام شده است. بخش عمده واردات استان مرکزی به ترتیب از کشورهای چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی و هند صورت می گیرد.

🔺 عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزا و قطعات، کویل آلومینیومی، پاکت آبمیوه و بستنی، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، کمپرسور، پوره، مونو پروپیلن گلایکول، خودرو سواری، خط تولید ویفر سیلیکون و ... بوده است.

🔺 در 10 ماهه 98 میزان درآمدهای وصولی ملی و استانی بیش از  هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال و درآمد مالیات بر ارزش افزوده بیش از هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال بوده و میزان درآمدهای گمرکی استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۸۷ درصد و میزان مالیات بر ارزش افزوده در این مدت نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد داشته است.

🔺 مدیرکل گمرکات استان مرکزی عنوان کرد: طی بازه زمانی ذکر شده ۶۰۳ پرونده قاچاق انواع کالا در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که حجم ریالی این پرونده‌ها مجموعا بیش از هزار و ۳۶ میلیارد ریال است. در این مدت از لحاظ تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد و از نظر مجموع حجم ریالی پرونده‌ها ۲۴۹ درصد مشاهده می شود. تعداد پرونده های با ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیون ریال نیز ۵۵۶ فقره بوده است.