دانلود اپ اندرویدی.

اخبار

خانه‌های خالی از سال ۹۵ مشمول مالیات می‌شوند

نوشته شده توسط ادمین در تاریخ :
506
خانه‌های خالی از سال ۹۵ مشمول مالیات می‌شوند3f2b.jpg

خانه‌های خالی از سال ۹۵ مشمول مالیات می‌شوند

 

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی جناب آقای محمود علیزاده در گفتگو با شبکه خبر گفت: قبل از سال 1399 با شهردار‌ها و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی انجام داده‌ایم و قرار شد سامانه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور درج اطلاعات خانه‌های خالی تهیه شود.

محمود علیزاده افزود: در حال حاضر این سامانه آماده کار شدهو سازمان امور مالیاتی کشور به‌ عنوان متولی دریافت مالیات از خانه‌های خالی از اطلاعات این سامانه استفاده می‌کند.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال 95 تصویب شده  و اجرای آن از ابتدای سال 1399 انجام می‌شود به همین دلیل اگر برای ما محرز شود خانه‌ای از سال 95 خالی است از همان سال برای آن مالیات در نظر گرفته می‌شود.

همچنین وی در خصوص عدم اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سال 95 تاکنون افزود: فرایند شناسایی خانه‌های خالی سخت است و ما نمی‌توانستیم به‌راحتی متوجه شویم که کدام خانه خالی است، اما با راه‌اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی این امکان ایجاد شده است.

ایشان تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی اگر متوجه شویم خانه‌ای از سال 95 به بعد خالی است مالیات تمام این سال‌ها اخذ می‌شود.