دانلود اپ اندرویدی.

اخبار

اخذ مالیات از فعالیت‌های نامولد کم کاری

نوشته شده توسط ادمین در تاریخ :
493
اخذ مالیات از فعالیت‌های نامولد کم کاری 4e17.jpg

سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از فعالیت‌های نامولد کم کاری می‌کند

 

امیر سیاح گفت: با اشاره به کم کاری سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از فعالیت های نامولد گفت: با این شرایط چه کسی در ایران حاضر می‌­شود که سرمایه­‌اش را وارد تولید کند وقتی که اینقدر در تولید اذیت می‌­شود ولی از آن طرف فعالیت­‌های نامولد سهل و راحت و بدون مالیات هستند؟

امیر سیاح تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: برای اینکه تولید در کشور ما پا بگیرد و قوی شود لازم است که فعالیت‌‌های اقتصادی که درآمد به دست می‌‌آورند ولی در بخش تولید نیستند با ابزارهای مختلفی از جمله مالیات مهار شوند. مثلاً خرید و فروش دست دوم مسکن و خودرو. تا زمانی که مثل الآن، سود این کارها بیشتر از تولید باشد، توقع بیجایی است که رونق تولید در کشور ما اتفاق بیافتد.

وی افزود: از این رو سازمان مالیاتی در این زمینه به وضوح دارد کم کاری میکند و مالیات‌هایی مثل مالیات بر عایدی سرمایه و همینطور مالیات بر خانه‌ها یا خودروهای دوم و سوم را نمی گیرد و جلوی همه این  فعالیت‌ها که نامولد هستند را نمی‌گیرد. با این شرایط چه کسی در ایران حاضر می‌شود که سرمایه‌اش را وارد تولید کند وقتی که اینقدر در تولید اذیت می‌شود ولی از آن طرف فعالیت‌های نامولد سهل و راحت و بدون مالیات هستند؟